onsdag den 26. marts 2008

Kviksølv, amalgamfyldninger og helbredsproblemer

Flere har kommenteret, at det giver ekstra år på bagen i testen for biologisk alder, hvis man har amalgamfyldninger. Det kan de ikke forene sig med, for man bruger jo amalgamfyldninger og der kommer ingen advarsler fra officiel side. Hvorfor siger vi det?
Der hersker ingen tvivl om at kviksølv er giftigt; listen over kviksølvs skadevirkninger, både på kort og længere sigt.,er uendelig lang. Der er jo ingen tvivl om, at amalgamfyldninger indeholder kviksølv. Ej heller at noget af dette kviksølv frigives. Der er også enighed om, at de mængder kviksølv, vi bliver eksponeret overfor via miljøet, er problematiske i forhold til neurologisk udvikling og muligvis også blodtryk. Lad os så sammenligne kviksølv eksponering fra forskellige kilder. Her er et estimat af daglig eksponering fra WHO, fra en rapport i 1991.

Amalgamfyldninger i en gennemsnitslig person i industrialiserede samfund: 3-17 µg, 10 µg i gennemsnit
Mad (fisk m.m.): 2,3 µg
Miljø (luft, drikkevand): 0,3 µg

Så amalgamfyldninger udgør den største enkelte kilde til kviksølv i moderne samfund. Det i sig selv burde være nok til at udfase amalgamfyldninger med det samme. Og ja, amalgamfyldninger er et problem og de ælder altså din krop.

Her er en video af en gammel amalgamfyldning, der afgiver kviksølvdampe.
Her er en video af effekten af kviksølv på nerveceller. Og de mængder af kviksølv nervecellerne udsættes for kan også forekomme i kroppen hvis man har nok amalgamfyldninger.

The International Academy of Oral Medicine and Toxicology

IAOMT er en sammenslutning af læger og tandlæger, der er alt andet end glade for amalgamfyldninger, fordi de frigiver kviksølv og dette giver helbredsproblemer. De har skrevet et whitepaper om amalgamfyldninger, kviksølv og amalgamfyldningers indvirkning på helbreddet. Det kan hentes her.

3 kommentarer:

Vibstjert sagde ...

Det er da utroligt som man skal op på tæerne, for at forsvare ens livsstil, hvis man tillader sig at leve livet enkelt og sundt i det her samfund, og så endda dele ud af ens erfaring! Godt forsvaret.

Vi er helt målløse herhjemme-godt nok er Viggo først lige stoppet penicillin, så vi ved jo selvfølgelig ikke om han bliver syg igen-men der er sket noget helt fantastisk, og jeg tilskriver det levertranen, da han i forevejen fik biostrath, og C-vitaminet har været svært at få i ham. Søde Viggo som har haft dårlige og afbrudte søvnmønstre fra han var halvandet pga. snorken, hosten og vejrtrækningsbesvær, sover nu så muse-musestille, ingen host, ingen vejrtrækningsbesvær, ingen snorken= en meget gladere og friskere dreng, og han er ydermere blevet meget tydeligere i sin talen..Vi er så glade og taknemlige. Vh Vibeke

Anonym sagde ...

Hej Umahro

jeg har faktisk lige hørt fra min egen tandlæge, at et forbud mod brugen af kviksølv i klinikken ER på vej.

mvh

Anonym sagde ...

Kære Umahro og Thôrbjorg

Sådan er det desværrer ofte at være forgangs mænd inde for noget som strider imod den autoriseret verden. Men for alle os som kan mærke forskel på vores kroppe og kan se forskel på vores børn(som jo ikke ved det strider imod den autoriserede mening)preller det af.
Jeg vil bare sig at takke været jer har jeg fået energi til at komme igemmen dagen med livsglæde og ikke bare pga viljen i en total udmattet tilstand. Og det med alderen kan jeg kun sige passer første gang jeg testede mig var jeg 83 år og idag er jeg kun ti år ældre end mine snart 43 år.Min søn har ikke længere børenesår igen og igen pga homopatisk medicin. Han blev de sidste par gange meget hurtigere rask og med færrer infektioner efterfølgende end på penicilin. Og han har ikke længere konstant ondt imaven.
Hvis jeg havde råd ville jeg for længst have fået mine fuldninger skiftet.

Så til alle tvivlerne vil jeg blot sig - prøv det selv og mærk forskellen. det er agument nok.

Hilsen Lene C